diumenge, 31 de maig del 2009

4. Avaluació de Recursos

Webquest: "un diari de viatge", de Maria Lluïsa Cabrera i Maria Montaner
Aquesta proposta de webquest és una volta pels diferents països dels companys i companyes que els nostres alumnes es poden trobar a l'aula, i que ens permet amb les seves tasques i activitats proposades conèixer els costums i les diferents cultures. Es treballen conceptes com tolerància i respecte, tenen en compte també que per treballar en grup cap respectar i saber comunicar-se adequadament amb la resta, donen pautes suficients per què els alumnes aprenguin a reflexionar.
A travès de les diferents activitats que proposen com conèixer els monuments més importants o interessants dels diferents països, les seves cançons més tradicionals, quin és l'esport preferit, aquest activitat en concret em sembla molt interessant, ja que crec que l'esport és un recurs molt efectiu per treballar la integració, fomentar valors com el respecte, aprendre a participar i a compartir, col·laborar.
La guia didàctica que proposen les companyes està molt ben elaborada i una bona ajuda pels altres companys.
Com a conclusió la webquest, "un diari de viatge" l'he trobat molt interessant pel seu contingut que facilita treballar a l'aula conèixer altres cultures, i sobretot acceptar que existeixen cultures diferents a les nostres.
La segona webquest que he consultat ha estat l'elaborada per Sergi Serra, Núria Bonet i Agnès Pàmies: "Diversitat a l'aula: conflicte o oportunitat?
M'he interessat per aquesta webquest dels companyes de l'aula pel seu tema i a qui anava adreçada i el seu objectiu, la formació del professorat, en concret als professors de secundària.
Ens fa reflexionar davant de la realitat que és cada vegada hi ha més alumnes a les escoles d'altres parts del món, com tractar la diversitat als nostres centres, és una proposta que ens ajuda a reflexionar sobre el tema proposat.
Aquesta webquest ens aporta informació sobre material que podem treballar, informació sobre recursos on ens podem formar i informar per ampliar coneixements respecte a la diversitat, i reflexionar en grup sobre la tasca proposada, com arribar a una proposta consensuada entre tot l'equip docent per treballar la diversitat al centre, i fer possible la integració de l'alumnat afavorint la convivència.

Valoració PAC2 i PAC3

Actualment és molt important el coneixement de les noves tecnologies, i com des de la nostra tasca de psicopedagogs les podem incorporar en la nostra tasca diària dels processos d'ensenyament-aprenentatge.
La presència de les TIC en la societat actual és una realitat que no podem obviar, per això considero que tant l'elaboració de la webquest en la PAC2 com les reflexions i valoracions entorn a la PAC3 m'han ajudat a ser una mica més conscient de l'aplicació de les noves tecnologies en la nostra societat actual, i en concret en l'entorn en el que nosaltres ens hem de moure com a psicopedagogs ens facilita la nostra tasca diària.
El fet de conèixer i treballar amb aquests recursos, alguns nous per a mi, hem pogut igualment aplicar conceptes com la col·laboració, la importància de saber treballar en grup, per tant compartir i respectar les diferents opinions que tenen els altres companys o companyes, com així també ens és útil per traslladar-ho a la societat en general.
Aquesta nova eina que hem utilitzat ens permet treballar com ja he anat comentant al llarg del meu blog, la diversitat cultural, la tolerància, la convivència, aspectes molt important per intentar entendre l'evolució de la nostra realitat actual.
Des d'un punt de vista didàctic, tant l'elaboració de la PAC2 com les reflexions entorn a la PAC3 sobre l'avaluació que hem fet de la possibilitat de treballar amb diferents recursos i materials educatius en línia ens permet una motivació per incloure aquests noves eines, més atractives, en la planificació del treball a l'aula.
La meva valoració d'aquestes dues PAC en conjunt, ara que he fet una mica de repàs d'una manera més global i de conclusió, és que ha estat un plaer poder conèixer-les i aprendre a treballar-les, i em quedo amb la part més positiva és que les considero unes bones eines per treballar aspectes transversals del curriculum, com pot ser la diversitat cultural.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada