diumenge, 31 de maig del 2009

3. Seguiment i Evolució de la Webquest


Treballar amb l'entorn d'una webquest ha estat per mi una experiència positiva, ja que era una nova eina, totalment desconeguda per a mi. Com tota novetat, al principi ho veus tot una mica complicat, però poc a poc vas entrant en matèria, la part amb més dificultat potser va ser escollir el tema que ens ajudaria a elaborar la proposta de Webquest.


He trobat que la WQ és una eina força interessant per treballar a l'aula, és una activitat que poc a poc et va engrescant i que et dona facilitats per poder treballar d'una manera transversals aspectes curriculars. La seva estructura afavoreix molt la tasca que hem d'anar fent, t'ajuda a centrar-te i és molt clar, penso que és una bona eina didàctica per utilitzar en l'entorn de l'aula.

Amb aquest aplicatiu ens ha facilitat plantejar-nos un tema com la interculturalitat per treballar-la a l'aula, implicant als alumnes en el seu propi aprenentatge significatiu, amb aquesta tasca ells han de ser capaços de col·laborar, compartir, a mida que van avançant en la seva elaboració, comparteixen amb els altres problemes o dificultats de les seves pròpies realitats, dels seus dia a dia, tenint en compte conceptes bàsics de la interculturalitat com “diversitat cultural” acceptar la diversitat implica que hi ha altres maneres d’entendre el món, tal com intentem que es manifesti amb les activitats proposades.

Altres conceptes que treballem són “diàleg, comunicació, coneixement” de la pròpia família, i coneixement de les altres famílies, amb aquests conceptes treballem valors com el “respecte i dret a les diferències, la tolerància” des d’una “educació constructivista”, dins del context escolar.La WQ que hem proposat estaria dins del primer nivell d’interculturalitat nivell bàsic o d’intercanvi de coneixements sobre les diverses cultures amb les què ens trobem a l’aula.


Treballem, per una banda amb activitats que permetran als alumnes descobrir part de la seva cultura a través de les opinions dels seus adults, i per tant seran coneixedors de les seves pròpies realitats dins del seu entorn. I al mateix temps en el treball a l’aula i amb la seva implicació coneixeran altres realitats, les dels seus companys i companyes, podran fer l’exercici que els moviments migratoris han existit sempre i per tant, aquesta activat els ajudarà a conèixer altres maneres de pensar, altres cultures, altres formes de fer.

Per tant, tot dins de la tolerància, i el respecte cap a les altres realitats, així com la pròpia dins del seu context.

En relació al grup de treball amb el què he participat, s’ha establert una bona dinàmica a l'hora d'aportar reflexions i idees, respectant a cada moment les opinions de les altres companyes. Hem disfrutat del treball, poc a poc ens hem anat adaptant a aquesta nova eina de treball, i què trobo que una vegada ja definit quins continguts vols treballar l’aplicació d’aquesta eina de treball és relativament fàcil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada